The Power of Deep Listening (Using Active Listening Skills)
- Περιγραφή
- Πρόγραμμα σπουδών
- Συχνές ερωτήσεις
Ενημέρωση για Σεμινάρια Udemy
Για να παρακολουθήσετε ένα Σεμινάριο που ανήκει στο Udemy ακολουθήστε τον κατάλληλο σύνδεσμο «Μπείτε στο Udemy»,και μέσα από το περιβάλλον του Udemy πληρώνετε το κόστος και το Σεμινάριο είναι στην διάθεση σας με τους όρους και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται εκεί.
Οι τιμές πού εμφανίζονται στο Seminarpro ενδέχεται να είναι διαφορετικές από αυτές του Udemy , αυτό συμβαίνει διότι περιστασιακά το Udemy μεταβάλλει τις τιμές ανάλογα με την πολιτική προσφορών που εφαρμόζει. Η τιμή αγοράς είναι αυτή που εμφανίζεται κάθε φορά στο Udemy.
Τα Σεμινάρια που προβάλλονται στο Seminarpro αλλά προέρχονται από το Udemy περιέχουν video με ελληνικούς υπότιτλους. Οι υπόλοιπες δραστηριότητες όπως σημειώσεις ή ερωτήσεις κατανόησης είναι στα Αγγλικά.
Η πληρωμή γίνεται απευθείας στο Udemy και αυτό είναι υπεύθυνο για την έκδοση αντίστοιχων παραστατικών.
Περιγραφή Σεμιναρίου
Η ακρόαση θεωρείται ως μια απλή δεξιότητα. Ίσως το πιο απλό από όλες τις δεξιότητες.
Ακούμε κάθε μέρα. Είναι κάτι που μάθαμε να κάνουμε ως παιδιά και έρχεται φυσικά. Και όμως, θα πώ ότι δεν είναι τόσο εύκολο. Συμβαίνουν πολλά κατά την επικοινωνία. Ο ομιλητής πρέπει να εκφράστεί με λέξεις αλλά συχνά πολύπλοκες αντιλήψεις, σκέψεις, συναισθήματα και πρόθεση το κάνουν δύσκολο. Στη συνέχεια, ένας ακροατής πρέπει να αποκωδικοποιήσει αυτό το μήνυμα μέσα από ένα φίλτρο των δικών του προκαταλήψεων, στάσεων, πεποιθήσεων, συναισθημάτων, κινήτρων και εμπειριών ζωής.
Και για να το κάνουμε ακόμα πιο περίπλοκο, οι ειδικοί μας λένε ότι οι λέξεις αποτελούν μόνο το 11% περίπου του μηνύματος στην επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο. Ο τόνος της φωνής είναι περίπου το 35% του μηνύματος και η γλώσσα του σώματος καθώς και άλλα συνθήματα με βάση τα συμφραζόμενα αποτελούν περίπου το 55%.
Συμβαίνουν τόσα πολλά που μπορούν να κάνουν την ακρόαση τόσο δύσκολη.
Η σημασία των δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης Η βαθιά ακρόαση δεν περιλαμβάνει την ακρόαση μόνο από τα λόγια του ομιλητή, αλλά αγγίζει το βαθύτερο νόημα, τις ανείπωτες ανάγκες και τα συναισθήματα που μεταφέρονται. Είναι κάτι που γίνεται με την καρδιά αλλά και με το μυαλό.
Χρησιμοποιώντας τις δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης: · Δημιουργήτε βαθύτερες συνδέσεις · Δημιουργήτε εμπιστοσύνη, σχέσεις και καλή θέληση · Γεφυρώστε την κατανόηση και προωθήστε την ενότητα του οράματος και του σκοπού · Αποκτήστε σημαντικές πληροφορίες που σας κάνουν καλύτερους στη λήψη αποφάσεων και στην επίλυση προβλημάτων · Ξεπεράστε τις τριβές και τις συγκρούσεις · Προωθήστε τη μάθηση, την ανάπτυξη, ακόμη και τη θεραπεία · Απελευθερώστε τα κίνητρα · Ενδυναμώστε τους άλλους να αναλάβουν την ευθύνη ώστε να μπορούν να κάνουν ή να είναι το καλύτερό τους
Έχετε μιλήσει ποτέ με κάποιον που ήταν πλήρως αφοσιωμένος και ενδιαφέρεται; Ποιος σε έκανε να νιώσεις ότι ήσουν το μόνο άτομο στον κόσμο εκείνη τη στιγμή; Αυτή είναι η δύναμη της χρήσης των δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης. Ξεκινά με την παραδοχή ότι όλοι με τους οποίους αλληλεπιδράτε θέλουν να ακούσουν και να κατανοήσουν. Είναι στη διάθεσή σας να τους προσφέρετε αυτό το δώρο.
Μορφή μαθήματος
Ενότητα 1: Σε αυτήν την ενότητα, μιλάω για τη σημασία των δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης, σας δίνω μια ιδέα για το πού πάμε, τι μπορείτε να περιμένετε και πώς θα φτάσουμε εκεί. Θα προσφέρω επίσης μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο το μάθημα. Και, τέλος, σας δίνω μια έρευνα για να αξιολογήσετε τις ακουστικές σας ικανότητες. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να προσδιορίσετε τους μαθησιακούς στόχους και να μετρήσετε την πρόοδό σας.
Η δεύτερη ενότητα περιγράφει τη χρήση καλών δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης. Οι καλοί ακροατές είναι καλοί ακροατές σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Θέλω να αφιερώσω λίγα λεπτά για να δείξω την αξία στη δουλειά, στο σπίτι και στην προσωπική σας ζωή. Θα μοιραστώ μια σειρά από ιστορίες ή μελέτες περιπτώσεων που καταδεικνύουν τη σημασία και τη δύναμη της ενεργητικής ακρόασης.
Η τρίτη ενότητα αφορά τις φυσικές μας τάσεις όταν ακούμε τους άλλους, τις κακές μας απαντήσεις. Παρουσιάζω μια άσκηση και μια μελέτη περίπτωσης στην οποία εξετάζουμε κοινούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι ανταποκρίνονται, ακόμα και όταν οι προθέσεις μας είναι καλές και θέλουμε να βοηθήσουμε και να υποστηρίξουμε τους ανθρώπους. Αυτή η ενότητα συνειδητοποιεί τι κάνουμε που δεν είναι χρήσιμο. Πρέπει να αναγνωρίσουμε παλιά μοτίβα που δεν είναι χρήσιμα προτού είμαστε έτοιμοι να μάθουμε νέες, πιο υγιεινές απαντήσεις
Η τέταρτη ενότητα αφορά το «Φτάνοντας στο θεμέλιο». Αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από παραδείγματα καλής ενεργητικής ακρόασης έναντι κακής ακρόασης, ώστε να μπορείτε να δείτε τι συμβαίνει όταν ακούμε καλά. Η ενεργή ακρόαση ανοίγει την επικοινωνία με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούμε να εμβαθύνουμε ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε πραγματικά ζητήματα.
Η πέμπτη ενότητα αφορά το πώς να αναπτύξετε δεξιότητες ενεργητικής ακρόασης. Θα εξετάσουμε τα εμπόδια στην αποτελεσματική ακρόαση και τη σημασία των υποθέσεων μας στη διαδικασία ακρόασης. Θα παρουσιάσω τα βήματα της ακρόασης και θα σας δώσω περισσότερα παραδείγματα καθώς και μερικές ασκήσεις και εφαρμογές για να εξασκήσετε αυτό που μαθαίνετε.
Η έκτη ενότητα μετακινείται από την ενεργητική ακρόαση στην επίλυση προβλημάτων. Αν και θεωρώ ότι η ακρόαση είναι μια βασική δεξιότητα, ίσως η πιο σημαντική δεξιότητα που μπορούμε να μάθουμε για να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας, δεν είναι η μόνη δεξιότητα. Έβαλα την ενεργητική ακρόαση στο πλαίσιο για να σας δείξω πότε και πώς να μεταβείτε σε άλλες δεξιότητες, ιδιαίτερα όταν έχετε κάνει καλή δουλειά στην ακρόαση. Ειδικότερα, επικεντρώνομαι σε μια δεξιότητα που αποκαλώ εκτίμηση, η οποία βοηθά τους ανθρώπους να λύσουν τα προβλήματά τους χωρίς να τα αναλαμβάνουν. Τέλος, είναι το συμπέρασμα στο οποίο συνοψίζω το πρόγραμμα, όσα μάθατε και προτείνω αποχωριστικές σκέψεις. Θα έχετε επίσης την ευκαιρία να συμμετάσχετε ξανά στην έρευνα και να δείτε πόσο έχετε βελτιωθεί στις δεξιότητές σας ενεργητικής ακρόασης.
-
1Introduction to Active ListeningVideo lesson
This lecture provides an overview of the meaning, importance, and benefits of deep listening. It will increase the desire and motivation of students to learn the art of good listening.
-
2Organization of the CourseVideo lesson
This lecture offers a road map for the course. Students will have a good idea of the overall structure of the course and what they can expect to gain from each section.
-
3Tips to Get the Most Out of The CourseVideo lesson
You'll come away from this lecture with some practical strategies to increase your learning as you go through the course.
-
4Pre-Course Active Listening SurveyText lesson
This lecture is a pre-course survey for you to assess your current listening skills. It's a chance to reflect and receive feedback about your proficiency. It's also an opportunity to identify some areas for improvement, which will help you be more focused as you go through the course.
-
5The Worker from MaintenanceVideo lesson
This lecture is an example of the consequences when we don't listening to employees in a work setting.
-
6The Story of Mitchell-The Difference Listening Skills Can MakeVideo lesson
An true-life example of the power of listening to an employee in a work setting.
-
7The Son Who Doesn't Want to Ride the Bus-A Father Uses Active ListeningVideo lesson
An case study or example of the difference in a parent who does not listen and a parent who does listen to a child who has a problem.
-
8Exercise: Observing ConversationsText lesson
An exercise to become better at noticing conversations and how well people are listening as well as the consequences of poor vs. good listening responses.
-
9The Scope of Good Active ListeningVideo lesson
This lecture provides a model that encompasses the range of situations in which listening is appropriate and how listening differs between situations.
-
10The Power of Active Listening Skills at HomeVideo lesson
This lecture reveals the research on the importance of good listening at home and also gives you some steps for helping your children and family members become more emotionally literate.
-
11Active Listening in Marriage or With Your PartnerVideo lesson
This lecture helps you understand the place of good listening in marriage and offers tips to improve your listening skills in your marriage or relationship with your partner.
-
12Exercise: Observing YourselfText lesson
In a past exercise, you watched conversations between others to learn about good listening. In this exercise, you turn your focus on yourself. How well are you listening in some day-to-day, real-time conversations.
-
13Check Your Understanding 1Σειρά απο ερωτήσεις
-
14Group Exercise in ListeningVideo lesson
This is a recording of four couples participating in a small group exercise to help them become more aware of the dynamics of listening. You'll see examples of our typical, yet unhelpful responses as we're communicating. You'll be able to apply this to yourself.
-
15Poor Active Listening HabitsVideo lesson
In this lecture, we go over our natural and yet harmful responses when communicating with others. You'll get a good look at poor listening responses that you want to avoid.
-
16Active Listening as Someone is Going Through GriefVideo lesson
-
17Case Study of Joni--No One Uses Listening SkillsVideo lesson
This is a case study from a work setting. It's about a woman who has a bad day and is about ready to quit her job. You'll see how other people respond to her.
-
18Exercise: Over-riding Your Natural, Poor Listening ResponsesText lesson
-
19Exercise: Understanding Your Support NetworkText lesson
You'll take a look at your support network. Who comes to you for support? What role do you play. To whom do you go for support? Do they support you in strengthening ways?
-
20I Don't Like the Idea of Teams--Poor ListeningVideo lesson
This is a real-life example of an employee who is testing the water to know how openly he can talk to his boss. You'll be able to see the impact that his boss has on his likelihood to open up and speak candidly.
-
21Exercise: I Don't Like the Idea of TeamsText lesson
Here are a few questions to think about the responses of the boss in the last lecture. What was the impact of the supervisors responses on Bob?
-
22I Don't Like the Idea of Teams Do-Over Using Active Listening SkillsVideo lesson
This is a do-over of the previous case-study. But this time the boss uses good listening. You'll see just how different the outcome is.
-
23Jenny Wants to Give Up SoccerVideo lesson
Here's an example of poor listening by a mother who is threatened that her daughter wants to stop playing soccer.
-
24Mom Uses Active ListeningVideo lesson
This is an example of a mother who listens to her daughter who wants to quit soccer. You'll see the power of her listening as the daughter opens up enough to talk to her mother about real issues.
-
25Bedrock-Making it Safe By Using Listening SkillsVideo lesson
In this lecture, you'll learn about getting to bedrock or solid ground during listening. You'll learn the characteristics of bedrock and why it is such an important milestone in your listening.
-
26You Don't Have to Get to BedrockVideo lesson
You'll learn, in this lecture, that you don't always have to get to bedrock. Every conversation is not going to go deep. However, it is important to create the conditions of bedrock for people to feel safe enough to open up to you.
-
27Check Your Understanding 2Σειρά απο ερωτήσεις
-
28The Role of Assumptions in Active ListeningVideo lesson
You will learn that positive assumptions lead to deep listening which leads to good outcomes. On the other hand, negative assumptions about people prevent listening which leads to poor relationship outcomes.
-
29The Goals of ListeningVideo lesson
Learn the two primary goals of listening and why both are so important. You're listening will be better if you're aware of these goals.
-
30The Active Listening SkillVideo lesson
Your will learn the process of listening, how to be a good listener. I cover the seven steps or keys as well as two questions to ask yourself that will make you a good listener.
-
31Exercise: Practicing Active ListeningText lesson
I challenge you to get out there are practice what you're learning. There are so many opportunities to use the art of listening and you'll only get better through conscious practice.
-
32Exercise: Turning Evaluative into Non-Evaluative ResponsesText lesson
Part of good listening is suspending your tendency to judge or evaluate what another is saying. You get the opportunity to turn poor listening responses to good listening responses in this exercise.
-
33Examples of Active Listening ResponsesVideo lesson
In this video I share a number of case studies or examples that demonstrate application of the listening skill. You'll see it applied to many different types of situations.
-
34Exercise: Hearing the MeaningText lesson
You will practice getting below the surface of what someone is saying to hearing the meaning behind their words. This is a critical aspect of good listening.
-
35Case Study: Son Left Out of RodeoVideo lesson
This a fun, true story about parents who listened to their son complain about life not being fair.
-
36Case Study: Staff RetreatVideo lesson
This is another look at the listening skill by a manager of a resistant employee.
-
37Active Listening in a GroupVideo lesson
Much listening takes place in groups. In this lecture, you'll learn to be a better listener by observing group dynamics.
-
38Is it Always Necessary to Use Listening Skills?Video lesson
Although listening is a foundation skill of good communication, it is not always necessary. In this lecture, I'll share some qualifications to listening, times when deep listening is not the best response.
-
39From Listening to Problem-SolvingVideo lesson
You will learn how to move from deep listening into problem-solving.
-
40The Valuing ProcessVideo lesson
You'll learn the Valuing Process or how to ask questions that help people explore consequences, identify what they want and take responsibility to get results.
-
41Trish and Her GirlfriendsVideo lesson
You'll watch a mother not only listen to her upset daughter but move from listening to asking questions to help her daughter think through how to solve her problem.
-
42Valuing with Your Spouse or PartnerVideo lesson
This lecture is a demonstration of a husband asking valuing questions to help his wife think through how she'll handle a difficult challenge at work.
-
43Valuing with Joni--an Example from BusinessVideo lesson
Here is an example of using the valuing questions with Joni, the employee from earlier in the program. Her boss asks her questions to help her move from feeling frustrated and hopeless to taking action and becoming more assertive.
-
44Using Valuing FrequentlyVideo lesson
I demonstrate that you don't have to always use valuing after deep listening. You can often ask these questions when others come to you with a problem, including on the job when employees want to shift responsibility from their shoulders onto the boss.
-
45Check Your Understanding 3Σειρά απο ερωτήσεις